مديريت منابع بازرگاني > سيستم خريد > عمليات > فاکتورهاي خريد > فاکتور خريد جديد
برای این منظور فرم فاکتور خرید
را از مسیر زیر باز کنید:
مدیریت منابع بازرگانی > سیستم خرید > عملیات > فاکتورهای خرید > فاکتور خرید جدید
با کلیک بر روی منوی فوق، تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد:
ابتدا نیاز است تا کد مشتری که قبلا تعریف شده است را انتخاب نمائید. در صورتی که کد مشتری مورد نظر را می دانید وارد نموده و سپس دکمه Enter را بزنید.
در غیر اینصورت با استفاده از دکمه جستجو
لیست همکاران به شما نمایش داده می شود که با دابل کلیک
بر روی ردیف مورد نظر، شخص مورد نظر شما انتخاب می شود.
توجه: در صورتی که تعداد اشخاص زیاد می باشد می توانید با تایپ کردن، شخص مورد نظر را فیلتر نمائید.
در صورت که شماره فاکتور خاصی برای فاکتور مد نظر دارید در قسمت کد فاکتور
وارد نمائید.(بصورت پیش فرض توسط سیستم کددهی می شود).
بعد از انتخاب شخص مورد نظر، تاریخ وساعت فاکتور را وارد نمائید (بصورت پیش فرض تاریخ و ساعت روز جای گذاری شده است)
برای اضافه نمودن اقلام به فاکتور، دکمه کالا
را کلیک نمائید تا فرم زیر نمایش داده شود:
Enter
را بزنید یا با استفاده از دکمه جستجو
کالای مورد نظر خود را از لیست باز شده، انتخاب نمائید.کد مرمت
حالت های نو
، مستعمل
، نیاز به تعمیر
کالا می باشد)افزودن
کالای مورد نظر به فاکتور اضافه می شود.عملیات فوق را برای هر تعداد کالای مورد نظر خود انجام دهید.
برای اضافه نمودن خدمات به فاکتور، دکمه خدمات
را کلیک نموده تا فرم زیر ظاهر شود:
کد خدمات
خود را وارد نموده و دکمه Enter
را بزنید.شرح ردیف
را مقدار دهی نمائید.افزودن
را کلیک نمائید. (یا دکمه میانبر F2
را بزنید)با انجام مراحل فوق، یک ردیف به خدمات اضافه می شود.
عملیات فوق را برای هر تعداد که نیاز دارید تکرار نمائید.
از این گزینه برای اضافه نمودن هزینه در فاکتور استفاده می شود. برای مثال شما می خواهید هزینه حمل را در فاکتور خود اعمال نمائید به روش زیر اقدام نمائید:
برای این منظور دکمه هزینه
را کلیک نمائید تا فرم زیر ظاهر شود:
Enter
را بزنید.1
می باشد)شرح ردیف
وارد نمائید.افزودن
را کلیک نمائید.بعد از وارد نمودن اقلام کالا
یا خدمات
یا هزینه
در انتهای فاکتور، اگر نیازی به ثبت توضیحات دارید در کادر شرح فاکتور
وارد نمائید.
با استفاده از کادر تخفیف
می توانید درصد یا مبلغ تخفیف خود را در انتهای فاکتور، اعمال نمائید.
در صورت نیاز به اعمال ارزش افزوده
خرید، می توانید از کادر مربوطه بصورت درصد
یا مبلغ
استفاده نمائید.
در صورت که در فاکتور وجه نقد
یا عملیات کشیدن کارت
یا چک
دریافت کرده اید مراحل بعدی را دنبال کنید در غیر اینصورت با کلیک دکمه ثبت و خروج
یا دکمه میانبر F2
اطلاعات فاکتور ثبت می شود.
در صورتی که در صدور فاکتور خرید، وجه نقد
دریافت کرده اید، مبلغ آن را در کادر نقد
وارد نمائید.
بعد از ثبت اطلاعات فاکتور، با کلیک دکمه ثبت و خروج
یا دکمه میانبر F2
اطلاعات فاکتور ثبت می شود.
در صورتی که در صدور فاکتور خود، چک به مشتری پرداخت کرده اید مطابق مراحل زیر اقدام نمائید:
سند پرداخت
را کلیک نمائید تا فرم اسناد دریافتی
باز شود.دریافت چک
را کلیک نمائید تا فرم مربوط به اطلاعات چک باز شود.تاریخ سرسید چک
، شماره حساب
، شماره چک
، مبلغ چک
) را وارد نموده و دکمه ثبت
را کلیک نمائید.اسناد پرداختی
دکمه ذخیره
را کلیک نمائید.اسناد پرداختی
نمایش داده می شود.توجه داشته باشد انتهای فاکتور (قسمت حاصل جمع) تمامی اطلاعات ریالی فاکتور را نمایش می دهد که شامل:
در صورتی که نیاز باشد تا بعد از وارد نمودن اطلاعات، فاکتور برای مشتری چاپ
شود از دکمه چاپ
یا از دکمه میانبر CTRL+P
استفاده نمائید.
نوع چاپ، با استفاده از طراحی هایی که از قبل انجام شده است می تواند در سایزهای مختلف A4
، A5
، حرارتی 8 سانتی متری
یا سایر طراحی ها باشد.
لازم به ذکر است قابلیت تعریف انواع ریپورت در سیستم وجود دارد که در سیستم مدیریت گزارشات
توضیح داده شده است.
ریپورت های طراحی شده، قابلیت تغییر به سلیقه و علاقه مشتری می باشد و سفارشی سازی می شود.
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به حساب ایران می باشد.